Роз’яснення щодо впровадження е-лікарняних
З червня по серпень цього року в Україні діє перехідний період впровадження е-лікарняних. В працівників, які захворіли, а також в роботодавців виникає чимало запитань щодо впровадження в обіг електронного документу - листка тимчасової непрацездатності, зокрема:
-Як роботодавцю дізнатися інформацію про е-лікарняний, відкритий для його працівника?
-Взаємодія роботодавців із Електронним реєстром листків непрацездатності та отримання відомостей про своїх працівників, зокрема щодо видачі їм електронного листка непрацездатності, розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за тимчасовою непрацездатністю, а також отримання багато іншої корисної інформації, здійснюється через Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.
Для того, щоб стати користувачем е-кабінету роботодавця, потрібно увійти на вебпортал за допомогою електронного цифрового підпису. Ознайомитися з детальною інструкцією щодо реєстрації можна за посиланням https://portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі головного меню «Як зареєструватися».
Після реєстрації в Електронному кабінеті страхувальника для роботодавця у розділі «Страхувальникам» відкриваються можливості для:
- перегляду відомостей про трудову діяльність;
- перегляду звітних відомостей страхувальника;
- запису на прийом;
- запиту на підготовку паперових документів;
- надсилання звернення (питань, пропозицій, скарг, клопотань);
- отримання даних страхувальника з Єдиного реєстру страхувальників;
- перегляду всіх звернень до органів ПФУ;
- надсилання запиту на отримання електронних документів;
- отримання даних з Електронного реєстру листків непрацездатності.
При переході за кнопкою «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності» в розділі «Страхувальникам» в особистому кабінеті адміністратора роботодавця відкривається можливість електронної форми перегляду усіх записів про тимчасову непрацездатність працівників роботодавця, що зареєстровані в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
-Чи потрібно роздруковувати електронний листок непрацездатності, щоб повідомити свого роботодавця про відкритий лікарняний?
-Ні, роздруковувати е-лікарняний не потрібно.
Також не потрібно більше приносити роботодавцю ніяких паперових підтверджень встановлення Вам факту тимчасової непрацездатності.
Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на Порталі Пенсійного фонду України.
-Як мій роботодавець дізнається, що в мене відкритий е-лікарняний?
-Із моменту, коли Ви дізналися, що Ваш лікуючий лікар сформував Вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність, Ви отримаєте sms-повідомлення на телефон і маєте інформувати у будь-який доступний спосіб комунікацій Вашого роботодавця про це. Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на порталі Пенсійного фонду України.
-Паперові бланки листків непрацездатності більше не видаватимуться?
-Якщо в мене є відкритий паперовий листок непрацездатності чи буде він підтвердженням моєї тимчасової непрацездатності?
-Під час дії перехідного періоду (з червня по серпень 2021 року) особам можуть видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.
Із 01 вересня 2021 року планується, що всі заклади охорони здоров’я перейдуть на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. У такому випадку паперові листки непрацездатності, які були видані до 1 вересня 2021 року будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності особи або встановлення інвалідності.
-Для працівника сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення на вебпорталі електронних послуг ПФУ?
-Згідно з Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328) листок непрацездатності – це сформований (виданий) програмними засобами Реєстру на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або документа, що засвідчує факт усиновлення дитини, і зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності у Реєстрі електронний документ, що є підставою для звільнення від роботи, оплати роботодавцем перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Для працівника та роботодавця сформований е-лікарняний стає доступним для перегляду у день його створення у відповідних кабінетах на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Інформацію про відкриття е-лікарняного працівник отримаєте sms-повідомленням на телефон. А також по своїх листках непрацездатності (номер, дата відкриття, дата закриття, причина непрацездатності) працівник може отримати у пункті меню особистого кабінету громадянина «Мої листки непрацездатності».
Нагадуємо, що оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.