Білоцерківська районна державна адміністрація
Київська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Щодо дискримінаційної реклами

Дата: 03.07.2018 11:32
Кількість переглядів: 579

Конституцією України, Кодексом законів про працю України, законодавством у сфері освіти і зайнятості надаються можливості всім особам на основі рівності без якої-небудь дискримінації розвивати і застосовувати свої здібності до праці у власних інтересах і відповідно до своїх прагнень, виходячи з потреб суспільства.

Законом України «Про зайнятість населення» в оголошеннях (рекламі) про вакансії забороняється зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, висувати вимоги, що надають перевагу одній із статей, а також вимагати від осіб, які працевлаштовуються, надання відомостей про особисте життя.

Обмеження щодо змісту оголошень (реклами) про вакансії (прийом на роботу) та адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку їх розповсюдження встановлюються статтею 24-1 Закону України «Про рекламу». Відповідно до статті 8 Закону України «Про рекламу» у рекламі забороняється: вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання.

Водночас, у рекламі, засобах масової інформації та Інтернеті часто використовуються елементи, що закріплюють у свідомості людей ідею нерівності жінок і чоловіків, зберігаючи стійкі стереотипи щодо розподілу ролей чоловіка та жінки у політиці, суспільстві та сім’ї.

Для реагування на скарги та звернення громадян за фактами дискримінації за ознакою статі при Мінсоцполітики діє Експертна рада з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі (наказ від 11.04.2016 № 376). До її завдань входять не тільки розгляд звернень щодо дискримінації за ознакою статі та усунення виявлених у них порушень, але й визначення причин дискримінації та проблемних питань для вироблення методів запобігання та протидії порушень ґендерної рівності.

Переважна кількість звернень стосується дискримінаційної реклами. Дискримінаційної вважається реклама, що принижує гідність людини за ознакою статі в контексті, або у сукупності з ознаками фізичних характеристик, інвалідності, соціального статусу, трудової діяльності, сімейного стану та родинних обов’язків, релігійного віросповідання, інших типів та форм соціо-економічних та особистих відносин людини.

На підставі розгляду таких звернень Експертна рада видає рекомендації для відповідних засобів масової інформації, мовлення і рекламних агентств. Рекомендації спрямовані на усунення ґендерних стереотипів і сексизму в медіа-просторі. Протягом 2017 року Експертною радою з питань протидії та запобігання дискримінації за ознакою статі розглянуто 24 звернення щодо експертної оцінки наявності дискримінації. Наприклад, сумнозвісна відверта реклама Київської перепічки порушила законодавство про рекламу в частині використання зображення та твердження, які є дискримінаційними. Це підтверджено висновками експертів Експертної ради.

Враховуючи вище зазначене, Білоцерківська районна державна адміністрація закликає дотримуватися національного законодавства про рекламу, зокрема, щодо змісту та форми реклами, яка розміщується на території  регіону.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень