Білоцерківська районна державна адміністрація
Київська область, Білоцерківський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування у Київській області

Фонд направив 5,5 млрд грн на фінансування щомісячних допомог потерпілим на виробництві

Упродовж січня–серпня Фонд соціального страхування України щомісяця фінансував надання страхових виплат для понад 205 тисяч потерпілих на виробництві та членів їх родин. За оперативними даними загальна сума коштів, направлена на ці цілі, склала майже 5,5 млрд гривень, що на 10,1% або 502 млн гривень більше, ніж за той же період минулого року. Про це  повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Середній розмір щомісячної страхової виплати порівняно з 8 місяцями 2018 року збільшився на 9,3% та склав 3 350,58 грн. Збільшення сум виплат пов’язано, зокрема, із проведенням з 01.03.2019 перерахунку, відповідно до якого щомісячні страхові виплати потерпілим і членам їх сімей зросли на 5%.

Щомісячна страхова виплата встановлюється потерпілому у разі часткової або повної втрати професійної працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Допомога компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до ступеня втрати працездатності. Також зазначена допомога призначається  особам, які мають на це право, у разі смерті потерпілого.

Загалом у разі настання страхового випадку ФССУ здійснює такі виплати:

1) допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності;

2) одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;

3) щомісячну страхову виплату в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого;

4) страхову виплату потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу нижчеоплачувану роботу;

5) щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;

6) відшкодування вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого.

 

   Відбулись фінальні змагання VII Всеукраїнської спартакіади серед потерпілих «Сила духу»

З 18 по 20 вересня пройшов фінал сьомої Всеукраїнської спартакіади «Сила духу», яка щороку організовується Фондом соціального страхування України. У фінальних змаганнях взяли участь 272 спортсмени-аматори, які отримали травми внаслідок нещасних випадків під час виконання службових обов’язків. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

У відбірковому етапі, що тривав декілька місяців, за право представляти свої регіони у фіналі змагався 2 071 потерпілий на виробництві, відбіркові турніри пройшли в усіх областях та місті Києві.

Під час фіналу VII Всеукраїнської спартакіади учасники виборювали перемогу у шести видах спорту: армспорті, бомбаскеті, гирьовому спорті, дартсі, настільному тенісі і шахах. За результатами триденних змагань в особистій першості перемогу здобув 51 учасник у 17 номінаціях, головні кубки спартакіади отримали збірні команди Дніпропетровської, Одеської та Донецької областей, які вибороли відповідно перше, друге та третє місця в загальнокомандній першості.

Змагання та церемонія нагородження відбулись в ужгородському спортивному комплексі «Юність», призери були нагороджені медалями, кубками та цінними подарунками.

Програма Всеукраїнської спартакіади також включала просвітницькі заходи, зокрема, концерти місцевих майстрів мистецтв та художніх колективів, знайомство учасників та гостей спартакіади з культурними здобутками та особливостями різних етногеографічних частин країни.

Зазначимо, Всеукраїнська спартакіада «Сила духу» була започаткована у 2013 році й проходить щорічно серед потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у тому числі осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва.

За час існування кількість учасників заходу зросла в 1,5 рази – з 1478 осіб у 2013 році до 2071 у 2019-му.

Головною метою Всеукраїнської спартакіади залишається соціальна реабілітація і створення умов для повернення осіб з інвалідністю до активного життя, залучення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадськості до проблем потерпілих на виробництві.

 

Фонд профінансував лікарняні для 1,6 млн застрахованих осіб

За оперативними даними семи місяців 2019 року Фонд соціального страхування України профінансував надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності для майже 1,6 млн застрахованих осіб. Загалом допомогу по тимчасовій втраті працездатності було призначено та надано на підставі 2,4 млн лікарняних листків. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Сума коштів, направлена на зазначену статтю видатків, у січні–липні склала 5,8 млрд гривень, що на 23% більше, ніж за той же період минулого року.

Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності зріс на 28,2% та склав 271,34 грн.

Нагадаємо, розмір допомоги з тимчасової втрати працездатності залежить від тривалості страхового стажу та складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства). 

Право на матеріальне забезпечення від Фонду соціального страхування України мають усі застраховані особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи, здійснення підприємницької та іншої діяльності.

 

Найчастіше травми на виробництві отримують чоловіки віком 50–59 років

За аналітичними даними Фонду соціального страхування України на підприємствах за підсумками першого півріччя 2019 року травмувались 1 666 чоловіків та 669 жінок, що становить 71,4% та 28,6% відповідно. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Крім того, найвищий рівень виробничого травматизму зафіксовано серед працівників віком від 50 до 59 років – 616 осіб або 26,4% від загальної кількості травмованих у І півріччі.

Зазначимо, для всіх потерпілих Фонд здійснює компенсацію втраченого за період тимчасової непрацездатності заробітку, фінансує лікування в закладах охорони здоров’я та, у разі встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності, фінансує щомісячні страхові виплати і одноразові допомоги, медичні та соціальні послуги.

Серед причин виробничих нещасних випадків переважають організаційні – вони складають 65,2% від усіх зафіксованих. Зокрема, йдеться про невиконання вимог інструкцій з охорони праці, невиконання посадових обов’язків, порушення правил безпеки руху, технологічного процесу тощо. Через психофізичні причини сталось 22,3% нещасних випадків, через технічні – 12,5%.

З метою запобігання нещасним випадкам, усуненню загрози здоров’ю працівників, викликаної умовами праці, страховими експертами з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду у І півріччі 2019 року було здійснено 3013 перевірок щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці на підприємствах.

 

Допомогу по догляду за хворою дитиною отримали 190 тис. осіб

 

За оперативними підсумками січня–липня 2019 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності по догляду за хворим членом сім’ї, у тому числі, за хворими дітьми до 14 років було профінансовано для майже 190 тис. застрахованих осіб за 270 тис. листками непрацездатності. Сума коштів, направлена на цю статтю видатків, склала 508,1 млн гривень. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Зазначена допомога фінансується Фондом, починаючи з першого дня здійснення догляду за хворим членом сім’ї, її розмір обчислюється на загальних підставах і складає від 50% середньої заробітної плати застрахованої особи (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

Право на отримання компенсації втраченого заробітку на підставі лікарняних листків по догляду за хворим членом родини за рахунок коштів Фонду мають усі застраховані особи.

Надання допомоги з тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною.

Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш, як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

Як повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, за оперативними даними січня - серпня цього року фахівцями Фонду соціального страхування України було упереджено нецільове фінансування страхувальників на 7,2 млн гривень внаслідок проведення попередньої перевірки заяв-розрахунків.

З 01 жовтня 2018 року за рішенням правління Фонду почала діяти система попереднього контролю правильності нарахування сум матеріального забезпечення. Нововведення мало на меті мінімізувати перевірки роботодавців за фактом уже профінансованих виплат, за результатами яких можуть накладатись санкції. Натомість, превентивний підхід впровадженої системи дозволяє вчасно виявити помилки в заявах на фінансування матеріального забезпечення та упередити нецільові видатки.

Для ефективної реалізації проведення попередніх перевірок з жовтня минулого року також було оновлено форму заяви-розрахунку. Документ було розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

Нагадаємо, заява-розрахунок – це документ, який формується роботодавцем (бухгалтерією) після рішення комісії (уповноваженого) з соціального страхування підприємства про надання працівнику матеріального забезпечення. На підставі отриманої у друкованому або електронному вигляді заяви-розрахунку Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності та пологах тощо.

Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснює перевірку наведеної в ній інформації, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

У разі потреби, може здійснюватися обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку. При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

 

 Впровадження попереднього контролю упередило нецільове фінансування на 7,2 млн грн

 

Як повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, за оперативними даними січня - серпня цього року фахівцями Фонду соціального страхування України було упереджено нецільове фінансування страхувальників на 7,2 млн гривень внаслідок проведення попередньої перевірки заяв-розрахунків.

З 01 жовтня 2018 року за рішенням правління Фонду почала діяти система попереднього контролю правильності нарахування сум матеріального забезпечення. Нововведення мало на меті мінімізувати перевірки роботодавців за фактом уже профінансованих виплат, за результатами яких можуть накладатись санкції. Натомість, превентивний підхід впровадженої системи дозволяє вчасно виявити помилки в заявах на фінансування матеріального забезпечення та упередити нецільові видатки.

Для ефективної реалізації проведення попередніх перевірок з жовтня минулого року також було оновлено форму заяви-розрахунку. Документ було розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

Нагадаємо, заява-розрахунок – це документ, який формується роботодавцем (бухгалтерією) після рішення комісії (уповноваженого) з соціального страхування підприємства про надання працівнику матеріального забезпечення. На підставі отриманої у друкованому або електронному вигляді заяви-розрахунку Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності та пологах тощо.

Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснює перевірку наведеної в ній інформації, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

У разі потреби, може здійснюватися обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку. При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

 

Відбулася зустріч з представниками місії МВФ з питань фінансового стану Фонду

 

У виконавчій дирекції Фонду соціального страхування України відбулася зустріч з представниками місії Міжнародного валютного фонду за участю заступника Міністра соціальної політики України Олега Коваля, начальника Управління нагляду за діяльністю Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування Мінсоцполітики Максима Зацерковного, представників Міністерства фінансів України, в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова, заступників директора, керівників самостійних структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду.

Було обговорено фінансований стан Фонду соціального страхування України, зокрема, показники виконання бюджету за вісім місяців 2019 року, прогнозні доходи та видатки на кінець цього року та проект бюджету Фонду на 2020 рік.

В.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров поінформував щодо динаміки затримок по виплаті матеріального забезпечення застрахованим особам і наголосив, що всі виплати Фонд здійснює в повному обсязі.

«З метою часткового покриття розриву між фактичними видатками Фонду та надходженням коштів, відповідно до рішення Кабінету Міністрів України тимчасово, на серпень 2019 року, частка ЄСВ, яка йде до Фонду соціального страхування України, була збільшена з 9,3759% до 14,2464%. Це дозволило отримати додатково 996 млн гривень та майже повністю покрити заборгованість Фонду з виплат матзабезпечення. Водночас, з 01 вересня частка ЄСВ була повернута до раніше встановленого розміру», – наголосив Сергій Нестеров.

Деталі прогнозу виконання бюджету Фонду за підсумками 2019 року, а також заплановані видатки на 2020 рік з урахуванням темпів зростання середньої заробітної плати та рівня інфляції представила заступниця директора виконавчої дирекції Фонду Олена Денисова.

Економісти МВФ Серджіо Сола, Шаба Фехер і економіст представництва МВФ в Україні Ігор Шпак обговорили можливі шляхи покриття дефіциту бюджету Фонду соціального страхування України, зокрема, акцентували на потребі розглянути можливість збільшення кількості днів тимчасової непрацездатності, яка фінансується за рахунок коштів роботодавців.

Заступник Міністра соціальної політики України Олег Коваль надав інформацію щодо впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності, а також можливих законодавчих змін до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

Георгій Галиць представив нових начальників відділів

 

На апаратній нараді 23 вересня за участі керівників структурних підрозділів начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць представив нових начальників відділів.

Так, Микола Крентовський очолив відділ перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління. До цього він працював заступником директора Медичного департаменту – начальником управління медико - соціальної допомоги населенню Міністерства охорони здоров’я України. Тетяна Мельник стала начальником відділу медичних та соціальних послуг. Раніше вона обіймала посаду головної спеціалістки відділу обґрунтованості видачі листків непрацездатності. Новопризначені керівники відділів мають медичну освіту і значний досвід роботи в цих сферах.

Під час наради заслухали керівників структурних підрозділів про проведену роботу та актуальні питання, що виникли за напрямками робіт при здійсненні основної діяльності управління. По закінченню наради начальник обласного управління дав відповідні доручення керівникам виконавчого апарату управління.

 

На 23 підприємствах України зафіксовано 70,8% усіх випадків профзахворювань

Фондом соціального страхування України за 8 місяців 2019 року було зареєстровано 1 451 випадок професійного захворювання, що на 23,2% більше, ніж за той же період 2018 року. З них 1 027 випадків, або 70,8% стались з працівниками 23 підприємств України, здебільшого галузі добувної промисловості і розроблення кар’єрів. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Зростання рівня професійної захворюваності пов’язано, зокрема, з випадками неякісного проведення медоглядів, за результатами яких вчасно не виявлено підозру на профзахворювання.

«Упродовж квітня–липня ми направили 106 листів до лікувальних закладів та департаментів охорони здоров’я за наслідками виявлення фактів неякісних медоглядів. Професійні захворювання, як правило, є наслідком тривалого шкідливого впливу на організм людини, вони не розвиваються різко, упродовж одного дня, тижня чи місяця. Тож якщо медичний огляд, датований роком тому, давав висновок про відсутність будь-яких підозр, а сьогодні в людини діагностують хворобу органів дихання, то, скоріш за все, медогляд було проведено неякісно. Як наслідок, роботодавець не вжив відповідні оздоровчі заходи, які повинен забезпечити в разі визначеної медоглядом потреби», – повідомив начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду Сергій Таровик.

Також, за словами С.Таровика, фахівці Фонду соціального страхування України системно проводять розширені наради за участю представників управлінь Держпраці, охорони здоров’я обласних (районних) держадміністрацій, лікарів-профпатологів, представників лікувально-профілактичних закладів, професійних спілок та об’єднань роботодавців, суб’єктів господарювання.

Також зростання кількості зареєстрованих профзахворювань пов’язано із випадками невжиття конкретних заходів для покращення умов праці працівників за результатами проведених розслідувань. Крім того, наявні факти використання недостовірної інформації при складанні документів, що призводить до необґрунтованого встановлення професійних захворювань.

«Зараз ми працюємо над впровадженням шляхів зниження рівня професійної захворюваності серед робітників. Серед пріоритетних завдань – підвищення результативності профілактичної діяльності страхових експертів з охорони праці на підприємствах з найбільшим рівнем профзахворюваності; збільшення рівня конкретизації причин і обставин розвитку захворювань під час розслідувань; постійний аналіз проходження працівниками медоглядів тощо. Також є потреба в організації та проведенні роботодавцями ефективних оздоровчих заходів за результатами періодичних медоглядів», – говорить Сергій Таровик.

Зазначимо, за підсумками січня–серпня темп зростання кількості профзахворювань порівняно з тим же періодом минулого року уповільнився.

Причинами розвитку професійних захворювань є недосконалість механізмів і робочих інструментів (23,3% від усіх випадків за даними І півріччя 2019 року), технологічного процесу (16,4% випадків) та невикористання засобів індивідуального захисту (10,2% випадків).

 

Понад 93 тис. жінок отримали допомогу по вагітності та пологах від Фонду у січні–липні

За оперативними даними перших семи місяців 2019 року Фонд соціального страхування України профінансував надання допомоги по вагітності та пологах для понад 93 тисяч працюючих жінок. На ці цілі Фонд направив 2,63 млрд гривень, що на 14,1% більше, ніж за той же період минулого року. Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Загалом упродовж зазначеного періоду Фондом було профінансовано 108,1 тис. листків непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами. Нагадаємо, листок непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами видається з 30 тижня вагітності на 126 календарних днів, однак у разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді додатково до основного видається листок непрацездатності строком 14 календарних днів.

Допомога по вагітності та пологах надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України за весь період відпустки у розмірі 100% середньої заробітної плати і не залежить від страхового стажу. Також сума допомоги не може бути меншою за розраховану з мінімальної заробітної плати. Якщо середній дохід застрахованої особи менший за мінімальну зарплату, встановлену на час настання страхового випадку, допомога розраховується, виходячи з мінімальної заробітної плати. Водночас, особам, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку мають стаж менше 6 місяців, розмір допомоги розраховується, виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.

Для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами.

 

У Київській області 170,2 тис. страхувальників

Станом на 1 вересня цього року в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області на обліку перебуває 170,2 тис. страхувальників, в тому числі: 70,9 тис. (42%) - юридичних осіб, 16,0 тис. (9%) - фізичних осіб, які використовують найману працю та 83,3 тис. (49%) - фізичні особи, які не являються роботодавцями. Про це поінформував начальник відділу аналізу та контролю за використанням роботодавцями коштів Фонду Вадим Грищук.

За його словами, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року загальна кількість страхувальників зменшилась на 6%, кількість роботодавців серед фізичних осіб на 4%, кількість ФОП без найманої праці на 18%. А кількість юридичних осіб збільшилась на 12%.

Значну суму недоїмки зі сплати страхових внесків до Фонду по управлінню виконавчої дирекції Фонду у Київській області станом на 1 вересня мають такі страхувальники: ВАТ «Білоцерківсільмаш», ДП «Підприємство Березанської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в місті Києві та Київській області (№95)», Триліський спиртовий завод, ВАТ «Згурівський бурякорадгосп» та ЗАТ «Переяслав-Хмельницький хлібозавод».

Вадим Грищук додав, що статус економічно-активного має з переліку одне підприємство - ДП «Підприємство Березанської виправної колонії №95», яке щомісячно частково сплачує борг за рішенням суду.

Виробничий травматизм і профілактика страхових випадків

за 8 місяців 2019 року

 

За 8 місяців 2019 року до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області надійшло 142 повідомлення про нещасні випадки на виробництві, в т.ч. 36 смертельних (проти 157 повідомлень, з яких 31 смертельне – за аналогічний період попереднього року). Про це повідомив начальник відділу профілактики страхових випадків Олексій Савченко.

З початку року по Київській області зареєстровано 117 страхових  нещасних випадків, в яких постраждало 125 працівників, з яких 20 - із смертельним наслідком.

За його словами, має місце зростання кількості смертельно травмованих осіб в звітному періоді у суб’єктів господарювання: м. Бровари (4 проти 0),                  м. Біла Церква (3 проти 1) та м. Бориспіль (3 проти 2). Також зареєстровано 4 групових нещасних випадки, в яких постраждало 12 осіб,  в тому числі 3 особи із смертельним наслідком  на ПП «Автомагістраль» та ПрАТ «Київобленерго».

Олексій Савченко додав, що найбільше травмовано працівників таких професій в порівнянні з аналогічним періодом минулого року:

  • водії автомобіля та автотранспортних засобів (18 проти 5);

  • вантажник (6 проти 6);

  • дорожній робітник (3 проти 0);

  • укладальник-пакувальник (3 проти 1).

За даними професіями травмовано близько 25 % від загальної кількості усіх постраждалих.

Основні причини, за яких сталися страхові нещасні випадки:

  • невиконання вимог інструкцій з охорони праці (33 проти 39);

  • порушення правил безпеки руху (16 проти 4);

  • невиконання посадових обов’язків (7 проти 14);

  • порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, устаткування, машин, механізмів (6 проти 5). 

За цих причин із смертельним наслідком травмовано 7 осіб.

Страхові нещасні випадки сталися в основному за таких видів подій:

  • дія руxомих і таких, що обертаються, деталей обладнання, машин і   механізмів (21проти 23);

  • падіння потерпілого під час пересування (16 проти 17);

  • дорожньо-транспортна пригода на дорогах (шляхах) загального користування (14 проти 3);

  • падіння устаткування (обладнання) або їх конструктивних елементів (11 проти 4).                   

За такими видами подій із смертельним наслідком травмовано 5 осіб.

Найбільше травмовано у страхових випадках в таких галузях економіки:

  • сільське та лісове господарства  (19 проти 14);

  • оптова та роздрібна торгівля (14 проти 10);

  • виробництво харчових продуктів (13 проти 13)

  • виробництво гумових і пластмасових виробів (12 проти 10);

  • транспорт (10 проти 10);

  • охорона здоров’я (10 проти 9).

У цих галузях економіки із смертельним наслідком травмовано 8 осіб.

Службою страхових експертів з охорони праці Київщини з початку року здійснено 129 планових перевірок підприємств щодо створення безпечних умов праці на робочих місцях у страхувальників Київщини.

Збільшено на 96% кількість позапланових перевірок, які проводяться у разі настання нещасного випадку або з метою перевірки виконання виданого подання роботодавцю. Взято участь у 193 засіданнях комісій з перевірки знань з охорони праці у працівників підприємств Київської області.

З метою привернення уваги суспільства, формування свідомо-активної позиції молоді щодо значення і місця здорових і безпечних умов праці у різних аспектах духовного, соціально-економічного, політичного та культурного життя суспільства, виховання культури безпеки праці на виробництвах Київської області у підростаючого покоління, як майбутніх роботодавців та працівників, проведено  обласний конкурс дитячого малюнку «Охорона праці очима дітей - 2019». Взято участь в заходах з ушанування  пам’яті загиблих на виробництві. Напередодні Дня охорони праці в Україні проведено зустріч з дітьми, які отримують страхові виплати по втраті годувальника внаслідок нещасного випадку на виробництві.

На офіційному веб-сайті управління, сторінках управління та відділень у соціальній мережі Facebook розміщено інформаційні матеріали щодо профілактики виробничого травматизму.

 

Фінальні змагання VІІ Всеукраїнської спартакіади серед інвалідів праці «Сила духу» - на старті

Збірна команда Київської області традиційно вирушає на Закарпаття для участі у фінальних змаганнях VІІ Всеукраїнської спартакіади серед потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у тому числі осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва «Сила духу».

Упродовж найближчих трьох днів нагороди у 6 видах спорту (армспорт, бомбаскет, гирьовий спорт, дартс, теніс настільний, шахи) виборюватимуть команди з 25 регіонів України.  Команди змагатимуться за звання найсильніших, найвлучніших, найвитриваліших спортсменів. Переможців визначатимуть в особистій, командній по видах спорту та загальнокомандній першостях.

Нагадаємо, що спартакіада «Сила духу» була започаткована у 2013 році й проходить щорічно. Це відкритий спортивний захід,  який  проводиться з метою залучення потерпілих на виробництві, інвалідів праці до активного громадського життя, надання їм допомоги у психологічній, фізичній та соціальній реабілітації.

Змагання проводитимуться з 18 по 20 вересня 2019 у м. Ужгород на базі спортивного комплексу «Юність».

Минулого року команда Київської області досягла певних успіхів у змаганнях, тож бажаємо учасникам змагань здоров’я, наснаги, оптимізму та нових яскравих ПЕРЕМОГ!

 

З початку року на Київщині витрати на всі види допомог склали 368,68 млн. гривень

За оперативними даними, витрати на всі види допомоги (тимчасова непрацездатність, вагітність та пологи, поховання) по Київській області з початку 2019 року склали 368,68  млн. грн., що на 39,47 млн. грн. або на 12,0 %  більше за аналогічний період 2018 року. Про це інформує управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

А саме:

- витрати по тимчасовій непрацездатності склали 258,93 млн. грн. (70,24% до всіх видів допомог). Кількість робочих днів втрачених через тимчасову непрацездатність складає  932,23 тис. днів;

- по вагітності та пологах – 108,61 млн. грн. (29,46 % до всіх видів допомог);

- на поховання – 1,13 млн. грн.(0,3 %  до всіх видів допомог). Розмір допомоги на поховання у 2019 році залишився без змін і складає — 4100 гривень.

 

Витрати по вагітності та пологах склали понад 108,61 млн. гривень

По Київській області витрати по вагітності та пологах станом на 1 вересня 2019 року склали понад 108,61 млн. гривень.

У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року витрати збільшились на 3,27 млн. грн. або на 3,11 %. Збільшення відбулося за рахунок зростання середньоденної допомоги на 50,62 грн. (з 195,97 грн. до 246,59 грн.).

Нагадаємо, для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами

 

На Київщині майже 4,5 тис. потерпілих (членів їх сімей), яким обласне управління проводить страхові виплати

Кількість потерпілих (членів їх сімей), яким управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області щомісячно проводить страхові виплати станом на 1 серпня цього року становить 4453 особи, з них: інвалідів I групи – 97 осіб, II групи – 465 осіб, III групи – 1929 осіб, а також 1671 потерпілий, який має відсоток втрати працездатності без групи інвалідності та 291 особа, яка має право на щомісячні страхові виплати в разі втрати годувальника. З початку року потерпілим (членам їх сімей) виплачено 90,37 млн. грн., що на 8,31 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. 

В структурі страхових виплат, проведених за сім місяців 2019 року, основна частина припадає на: щомісячні страхові виплати – 85,59 млн. грн. та одноразову допомогу – 3,05 млн. грн. Сума витрат на щомісячні страхові виплати потерпілим склала 79,98 млн. грн. Сума витрат на щомісячні страхові виплати особам, що мають на це право в разі втрати годувальника склала 5,6 млн. грн. Одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності виплачена 29 потерпілим на суму 360,63 тис. грн. Сума одноразової допомоги утриманцям в разі смерті потерпілого склала 352,24 тис. грн. Одноразова допомога в разі смерті потерпілого на сім'ю була виплачена 14 сім'ям і склала 2 337,9 тис. гривень.

Крім того, відшкодовано вартість поховання чотирьох потерпілих на виробництві на загальну суму 14,27 тис. грн.

Допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності виплачена 146 потерпілим на суму 1,72 млн. грн. 

 

10% смертельних випадків на виробництві трапились з працівниками у стані алкогольного сп’яніння 

Упродовж І півріччя 2019 року Фондом соціального страхування України було зареєстровано 2 335 потерпілих від нещасних випадків на виробництві, з них 56 осіб, або 2,4% знаходились у стані алкогольного сп’яніння.  Кількість смертельних випадків загалом сягла 189 осіб, з яких 19, або понад 10% знаходились у стані алкогольного сп’яніння. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. «Працівникам у стані алкогольного, токсичного чи наркотичного сп’яніння заборонено перебувати на виробничих об’єктах. Такі працівники мають бути відсторонені від виконання робіт відповідно до вимог правил внутрішнього трудового розпорядку підприємства або колективного договору. На жаль, не завжди сп’яніння є помітним, наприклад, під впливом малих доз алкоголю може не бути явних зовнішніх ознак, однак у людини вже зменшується швидкість рухових реакцій, знижується працездатність, прискорюється стомлюваність. Робота в такому стані є частою причиною травм, зокрема, саме серед працівників у стані сп’яніння спостерігається високий рівень смертельного травматизму», – говорить начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції Фонду Сергій Таровик. 

Зазначимо, у разі нещасного випадку на виробництві заклад охорони здоров’я повинен провес  ти необхідні дослідження для визначення наявності в організмі потерпілого алкоголю (наркотичних засобів чи токсичних або отруйних речовин) і визначити ступінь його сп’яніння.

Відповідний висновок чи витяг з протоколу (з окремим позначенням у разі відмови потерпілого визначити ступінь сп’яніння), довідку із зазначенням діагнозу та його коду згідно з Міжнародною статистичною класифікацією хвороб і споріднених проблем охорони здоров’я і висновок про ступінь тяжкості травми згідно з Класифікатором розподілу травм за ступенем тяжкості, затвердженим МОЗ, заклад охорони здоров’я безоплатно надає протягом однієї доби з моменту одержання запиту від роботодавця та/або голови комісії з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння).

Окремо зазначимо, що загальні захворювання або невиробничі травми, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння або дій, пов’язаних з таким сп’янінням є підставою для відмови в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності.

 

Фонд забезпечив медичним і постійним стороннім доглядом та побутовим обслуговуванням 5,7 тис. потерпілих на виробництві

За підсумками першого півріччя 2019 року Фонд соціального страхування України здійснив фінансування виплат для 5 731 потерпілого на виробництві для забезпечення їх спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом або побутовим обслуговуванням. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Так, виплати на спеціальний медичний догляд отримали 681 особа  з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва, на постійний сторонній догляд – 2 257 осіб, на побутове обслуговування – 2 793 особи, серед яких, відповідно, 142, 274 та 286 – внутрішньо переміщених осіб. Сума витрат на необхідний догляд за потерпілим залежить від виду догляду, встановленого МСЕК, і не може бути меншою (на місяць):

  • від розміру встановленої на день виплати мінімальної заробітної плати – на спеціальний медичний догляд;

  • половини розміру мінімальної заробітної плати – на постійний сторонній догляд;

  • чверті розміру мінімальної заробітної плати – на побутове обслуговування.

Також упродовж шести місяців 2019 року Фондом здійснювалось фінансування витрат на додаткове харчування 109 потерпілим внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, у тому числі для 18 внутрішньо переміщених осіб.

Нагадаємо, облік потерпілих, які мають право на забезпечення спеціальним медичним доглядом, постійним стороннім доглядом та побутовим обслуговуванням, ведуть робочі органи виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням справ про страхові виплати потерпілих. Для взяття на облік потерпілий (законний представник потерпілого) повинен подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяву про забезпечення необхідними видами догляду.

До заяви додаються копії висновку МСЕК про потребу у забезпеченні необхідними видами догляду та індивідуальної програми реабілітації (у разі відсутності зазначених документів у справі), завірені працівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі пред’явлених потерпілим оригіналів цих документів.

 

Кількість лікарняних знизилась на 4,3% за підсумками семи місяців

За оперативними даними упродовж січня - липня 2019 року Фондом соціального страхування України було прийнято на оплату допомоги по тимчасовій втраті працездатності майже 2,4 млн. лікарняних листків на загальну суму 5,8 млрд. гривень. Загальна кількість листків непрацездатності знизилась на 4,3% порівняно з тим же періодом минулого року, кількість днів тимчасової непрацездатності зменшилась на 4,1%.

Про це на селекторній нараді розповів в. о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров. У заході взяли участь начальник управління організаційної роботи виконавчої дирекції Фонду Василь Ніконенко та керівники управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях і місті Києві.

За словами Сергія Нестерова, динаміка зменшення днів тимчасової непрацездатності, що підлягають оплаті за кошти Фонду, серед іншого, є результатом діяльності робочих органів виконавчої дирекції Фонду з упередження нецільових витрат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням. Крім того, було впроваджено ризикоорієнтовані підходи при плануванні та здійсненні перевірок страхувальників.

С. Нестеров також зупинився на операційних питаннях роботи Фонду, стані надання матеріального забезпечення та фінансових показниках.

Щодо організації фінальних змагань VII Всеукраїнської спартакіади «Сила духу», яку Фонд соціального страхування України проводить серед потерпілих на виробництві, поінформував начальник управління організаційної роботи виконавчої дирекції Фонду Василь Ніконенко. За його словами, цього року у змаганні візьмуть участь близько 300 потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та профзахворювань з усіх регіонів країни. Захід відбудеться з 18 по 20 вересня в м. Ужгород.

Від управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області взяли участь начальник управління Георгій Галиць, заступник начальника управління – начальник юридичного відділу Петро Рева, заступниця начальника управління – начальниця фінансово-економічного відділу Ірина Крещенська, начальник відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності Віталій Нємцев та заступниця начальника відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Світлана Бурлака.

Після селекторної наради начальник обласного управління провів нараду з начальниками відділень, в яких відбувається необґрунтоване зростання лікарняних. Георгій Галиць окреслив основні завдання, які ставилися на селекторній нараді робочим органам та наголосив на оптимізації видатків на матеріальне забезпечення та економному використанні коштів Фонду.

 

Комісія із соціального страхування на підприємстві

Комісія із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності кожної установи – це орган, який має не лише обов’язок, але й повноваження здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам.

Згідно частини третьої статті 30 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 № 1105-IV (далі – Закон № 1105) рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб) або фізичною особою – підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

На даний час чинною є Постанова правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 «Про затвердження Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі – Положення № 13).

 Комісія утворюється на кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності, і приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, допомоги на поховання) застрахованим особам

До складу комісії повинні входити:

- з боку підприємства – представники адміністрації підприємства;

- з боку працівників підприємства – представники працівників в особі профспілкової організації підприємства, а за її відсутності – іншого уповноваженого органу, який представляє інтереси працівників.

Кількість створюваних на підприємствах комісій із соціального страхування, законодавством не обмежена. При цьому діє принцип: одна комісія на один центр нарахування та виплати зарплати. Тобто, якщо підприємство має структурні підрозділи з відокремленою функцією нарахування зарплати, то у кожному такому підрозділі створюється окрема комісія. Якщо нарахування та виплата зарплати здійснюються централізовано, створюється центральна комісія.

З боку  роботодавця члени комісії призначаються наказом або іншим розпорядчим документом.

 З боку представника застрахованих осіб члени комісії обираються. Виборний орган профспілкової організації (або представницький орган кількох профспілкових організацій чи інший подібний орган, обраний згідно статті 245 КзПП) затверджує постанову (протокол)

Робота членів комісії не оплачується. Строк повноважень комісії встановлюється спільним рішенням представницьких сторін. 

Підприємство повинно сприяти роботі комісії, створюючи для неї необхідні умови (наприклад, виділити приміщення), забезпечувати членів комісії інформаційними та довідковими матеріалами.

На новоствореному підприємстві нова комісія із соціального страхування повинна бути створена в місячний строк після державної реєстрації підприємства (згідно пункту 1.9 розділу І Положення № 13).

Крім того, якщо на підприємстві не більше 15 застрахованих осіб працюючих за наймом, то комісію можна не створювати (згідно пунктом 1.4 розділу І Положення №13). У цьому випадку на загальних зборах працівників вибирають уповноваженого із соціального страхування, який разом із призначеним представником підприємства забезпечує здійснення своїх повноважень.

Відповідно до затвердженого Положення, комісія здійснює контроль за своєчасним направленням до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяв-розрахунків про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення, а також розглядає скарги працівників підприємства на рішення комісії.

Крім того, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:

  • отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;

  • отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності;

  • звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;

  • перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;

  • звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);

  • вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємстві.

Згідно з пунктом 4.1 розділу IV Положення № 13 основною формою роботи комісії є засідання, які проводяться не рідше двох разів на місяць згідно із затвердженим планом.

На першому засіданні комісії відкритим голосуванням обирається голова комісії та його заступник.

Голова комісії і його заступник повинні представляти різні представницькі сторони (один з них має представляти адміністрацію підприємства, інший – працівників підприємства).

На засіданні мають бути присутні більше половини її членів за наявності представника кожної сторони (інакше рішення комісії вважатимуться неправомочними).

За результатами засідання комісії складається протокол (його форму затверджено в додатку до Порядку № 13).

Рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів «за» та «проти» вирішальним є голос голови комісії.

Уповноважений із соціального страхування не веде засідань, а розглядає питання матеріального забезпечення та надання соціальних послуг y міру їх надходження, приймаючи рішення особисто. Про це інформує відділ перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

 

На забезпечення ліками потерпілих на виробництві Фонд направив 61,7 млн гривень

Понад 14,4 тис. потерпілих на виробництві було забезпечено лікарськими засобами та виробами медичного призначення за кошти Фонду соціального страхування України у І півріччі 2019 року. Загалом на ці цілі Фонд направив 61,7 млн гривень. Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Право на отримання  лікарських засобів за рахунок коштів Фонду має кожен потерпілий внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

Зазначена соціальна програма забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення доступна потерпілим на виробництві в усіх регіонах України. Участь у програмі беруть декілька тисяч аптечних закладів, яким Фонд відшкодовує вартість відпущених препаратів. Також потерпілі на виробництві можуть придбати необхідні ліки та медвироби у будь-якому аптечному закладі, їх вартість компенсується Фондом на підставі розрахункових документів.

Фондом соціального страхування України фінансується повна вартість препаратів та виробів медичного призначення, потреба в яких визначена МСЕК та лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я. Забезпечення відбувається в повному обсязі відповідно до потреби впродовж усього періоду до відновлення здоров’я.

Нагадаємо, крім фінансування медико-соціальних послуг, у разі настання страхового випадку ФССУ здійснює такі виплати:

1) допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності;

2) одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;

3) щомісячну страхову виплату в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого;

4) страхову виплату потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу нижчеоплачувану роботу;

5) щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;

6) відшкодування вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого.

 

5,8 тис. потерпілих на виробництві пройшли лікування та реабілітацію за кошти Фонду

Фонд соціального страхування України фінансує послуги з лікування в закладах охорони здоров’я та подальшої медичної реабілітації для всіх застрахованих осіб, які отримали травми або профзахворювання на виробництві з метою якнайшвидшого відновлення їх здоров’я. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

За даними першого півріччя 2019 року у закладах охорони здоров’я було проліковано та забезпечено медичною реабілітацією 5 762 особи, які травмувались під час трудової діяльності чи в яких було діагностовано професійне захворювання. Серед них 234 є внутрішньо переміщеними особами.

Зокрема, Фонд профінансував для потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві або профзахворювань здійснення оперативних втручань, проведення діагностики, ендопротезування тощо.

Нагадаємо, за кошти Фонду соціального страхування України здійснюється лікування всіх прямих наслідків страхового випадку до відновлення здоров’я, або упродовж усього життя потерпілого у разі визначеної МСЕК потреби.

Крім того, Фонд здійснює для таких осіб фінансування необхідних лікарських засобів і виробів медичного призначення. Також на час лікування застрахованій особі призначається допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка, незалежно від тривалості страхового стажу, виплачується Фондом в розмірі 100% середнього заробітку (оподатковуваного доходу), починаючи з шостого дня непрацездатності. Перші п’ять днів тимчасової непрацездатності оплачуються власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства, установи, організації.

 

Майже 2 тис. осіб з інвалідністю Фонд забезпечив засобами реабілітації, протезуванням і колясками

Упродовж січня - червня 2019 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України технічними та іншими засобами реабілітації, спеціальними засобами пересування, очним і зубопротезуванням тощо було забезпечено майже 2 тисячі осіб з інвалідністю внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Серед них первинним та складним протезуванням, ортопедичними пристроями, терапевтичними інструментами та приладами, а також іншими засобами реабілітації було забезпечено 1 753 осіб з інвалідністю.

Спеціальними засобами пересування (колясками) забезпечено 96 потерпілих на виробництві. Зубопротезуванням, очним протезуванням, окулярами, контактними лінзами, та слуховими апаратами – 118 осіб з інвалідністю.

Забезпечення зазначеними виробами і засобами реабілітації здійснюється Фондом безоплатно та в необхідному обсязі для всіх потерпілих на виробництві відповідно до визначеної МСЕК потреби.

Зокрема, Фондом фінансується первинне та складне протезування (протезно-ортопедичні вироби), придбання палиць, милиць, терапевтичних інструментів та приладів, приладдя та ортопедичних пристроїв, зокрема, ходунків, ліжок-підйомників, електричних підйомників тощо.

Також Фондом здійснюється оплата післягарантійного ремонту технічних та інших засобів реабілітації, фінансуються витрати на проїзд потерпілих до підприємств, що здійснюють виготовлення, поставку і післягарантійний ремонт засобів реабілітації.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень