Фонд соціального страхування України розпочинає здійснювати оплату е-лікарняних
Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області інформує страхувальників та застрахованих осіб, що набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки», яким затверджено, серед іншого, Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та Інструкцію по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі.
В Україні розпочався перехід закладів охорони здоров’я на створення електронних медичних висновків замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідний період буде тривати з 01 червня до 31 серпня 2021 року. Таким чином, вже в червні 2021 року деякі заклади охорони здоров’я почали роботу із формування та внесення медичних висновків про тимчасову непрацездатність до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Звертаємо увагу, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому виді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.
Під час перехідного періоду обидва види документів (сформований е-лікарняний, паперовий листок непрацездатності) є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності працівника, підставою для звільнення його від роботи та для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, як за рахунок коштів роботодавця, так і за рахунок коштів Фонду.
Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо. Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів.
Нагадуємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 затверджено Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.
Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ. Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу.
Відтепер застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування України. Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).
Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund. У щоденній звітності в розрізі регіонів оновлюється інформація щодо профінансованої дати, в яку подано заяву-розрахунок.
Зміни торкнуться оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників. Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.
Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного. Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13.
За додатковою інформацією страхувальники та застраховані особи можуть звернутись до Білоцерківського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області, яке знаходиться за адресою:
09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Б.Хмельницького, буд. 9, 3 поверх, тел.: (04563)5-32-90, (04563)5-85-01
або до постійного представництва у м. Тараща за адресою :
09500, Київська область, м. Тараща, вул. Шевченка, 66, 1 поверх,
тел.(04566) 5-13-30,
або до постійного представництва в смт. Рокитне за адресою :
09600, Київська область, смт. Рокитне, вул. Незалежності, буд.2
тел. (04562) 5-15-93
або до постійного представництва в м. Сквира за адресою:
09000, Київська область, м. Сквира, вул. Київська, буд. 12,
тел. (04563) 5-18-72,
e-mail: bc-r.kr@fssu.gov.ua,
або зайти на офіційну сторінку відділення в мережі Facebook – Білоцерківське відділення управління ВД ФСС України у Київській області.