До уваги громадян!
Рекомендації щодо реалізації Порядку та умов надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (далі - Субвенція)
І. МЕТА ЗАПРОВАДЖЕННЯ СУБВЕНЦІЇ
Основною метою запровадження Субвенції є надання державної фінансової допомоги місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для реалізації Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017 - 2026 роки, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.08.2017 № 526-р.
Вищезазначена Національна стратегія передбачає розвиток сімейних або наближених до сімейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, з метою недопущення потрапляння таких дітей в інтернатні заклади, скорочення кількості дітей даної категорії, які вже перебувають в цих закладах, а також забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа житлом.
У зв’язку з цим у Державному бюджеті України на 2019 рік передбачено Субвенцію, кошти якої призначені для:
- сприяння реалізації прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на виховання у сім’ї або умовах, наближених до сімейних, шляхом забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування фінансовими ресурсами для придбання, будівництва або капітального ремонту / реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу (далі - ДБСТ), будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків (далі - МГБ);
- сприяння реалізації прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, після досягнення ними шістнадцяти років, осіб з їх числа до досягнення ними 23 років, на гідні умови самостійного життя шляхом забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування фінансовими ресурсами для придбання житла для окресленої категорії.
Звертаємо увагу на необхідність ефективного використання коштів Субвенції.
Основними критеріями ефективності використання Субвенції є:
- цільове та у повному обсязі використання коштів Субвенції;
- кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані в ДБСТ, що побудовані, відремонтовані, реконструйовані за рахунок Субвенції;
- кількість приміщень МГБ, на будівництво яких спрямовані кошти Субвенції.
При цьому просимо звернути увагу на таке.
Відповідно до статті ЗО Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності належать до власних (самоврядних) повноважень органів місцевого самоврядування. Тому спрямування Субвенції на забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, житлом не може розцінюватись як виконання цих повноважень.
Відповідно до Закону України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” особами із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вважаються особи віком від 18 до 23 років.
З огляду на зазначене повідомляємо, що Субвенція може спрямовуватись на придбання житла або виплату відповідної компенсації виключно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, після досягнення ними шістнадцяти років, осіб з їх числа до досягнення ними 23 років.
II. РОЗПОРЯДНИКИ СУБВЕНЦІЇ ЗА МІСЦЕВИМИ БЮДЖЕТАМИ
1. Розпорядники Субвенції за місцевими бюджетами визначені пунктом З Порядку та умов надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 № 616 (далі - Порядок та умови).
Виконавчі органи міських, районних у місті (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад самостійно визначають розпорядників коштів незалежно від напрямів спрямування Субвенції, оскільки вони є органами місцевого самоврядування. Відповідно до пункту 5 частини першої статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” затвердження структури виконавчих органів ради належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.
2. Сільські, селищні ради об’єднаних територіальних громад є розпорядниками Субвенції виключно в частині виконання проектних, будівельно- ремонтних робіт, нового будівництва, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних.
Вищезазначені органи позбавлені права бути розпорядниками Субвенції в частині придбання соціального житла, житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, зокрема дітей з інвалідністю, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - діти), з огляду на таке.
Попри наявність у сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад права утворювати у своїй структурі служби у справах дітей для самостійного прийняття рішень органу опіки та піклування стосовно більшості питань соціального захисту дітей на своїй території (у тому числі надання дітям статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, взяття їх на первинний облік дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування), значної кількості методичних рекомендацій, наданих Мінсоцполітики (останні - наказ Мінсоцполітики від 14.06.2018 № 890 та лист Мінсоцполітики від 23.07.2018 № 14276/0/2-18/57 щодо інфографіки передачі повноважень щодо обліків, визначених категорій дітей, потенційних опікунів / піклувальників та нерухомого майна дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, наразі спостерігається зволікання зазначених органів місцевого самоврядування брати на себе відповідальність з окресленого питання.
Так, відповідно до моніторингу процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування у галузі соціального захисту та соціального забезпечення, що запроваджено Мінрегіоном, станом на липень 2019 року з 880 об’єднаних територіальних громад утворено службу у справах дітей тільки у 159 з них (близько 18%).
Тобто, ретельна інформація про дітей окресленої категорії, осіб з їх числа, що походять території сільських та селищних рад об’єднаних територіальних громад, з їхніми особовими справами, переважно, залишається у райдержадміністраціях.
Згідно зі статтею 118 Конституції України та Закону України „Про місцеві державні адміністрації” районні державні адміністрації здійснюють виконавчу владу в районах.
Крім цього, відповідно до Цивільного кодексу України, законів України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, „Про органи і служби для дітей та спеціальні установи для дітей” та Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866, районні державні адміністрації є повноправними органами опіки та піклування.
III. СТВОРЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МІСЦЕВИХ ТА ОБЛАСНИХ КОМІСІЙ
1. Для розподілу Субвенції за напрямами та для її освоєння пунктами 7 та 9 Порядку та умов передбачено утворення місцевої та обласної комісій, головами яких є заступник голови органу влади, який її утворив, заступником голови - начальник відповідної служби у справах дітей (враховуючи пункт 5 частини першої статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” для органів місцевого самоврядування, які у своєму складі не мають служби у справах дітей, ця норма носить рекомендаційний характер).Призначення начальника служби у справах дітей заступником голови комісії обумовлено виключно необхідністю забезпечити дієвий контроль за реалізацією завдяки Субвенції прав дітей на сімейне виховання та гідні умови життя, повноваження щодо якого покладені на саме на служби у справах дітей Законом України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”.
Водночас звертаємо увагу, що секретарем цих комісій для організації їх діяльності має бути представник структурного підрозділу облдержадміністрації, районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади, який визначено розпорядником Субвенції відповідно до . пункту 3 Порядку та умов.
З метою забезпечення ефективної співпраці усіх підрозділів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, як причетні до розподілу та реалізації Субвенції, рекомендуємо секретарем обласних та місцевих комісій визначити представника структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, поклавши на нього положенням про відповідну комісію обов’язки щодо забезпечення зберігання усіх матеріалів і документів роботи комісії.
IV. ТЕРМІНИ ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ СПРЯМУВАННЯ СУБВЕНЦІЙ ТА ПІДГОТОВКИ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ її ОСВОЄННЯ
Пунктом 11 Порядку та умов рішення щодо визначення відповідних об’єктів та заходів приймаються та оформлюються відповідно до пунктів 8 і 10 Порядку та умов:
- місцевою комісією - до 15 серпня бюджетного року; обласною комісією - до 1 вересня бюджетного року.
Водночас відповідно до пункту 10 Порядку та умов до повноважень обласної комісії належить виключно розгляд відповідних пропозицій, схвалення та прийняття рішення щодо розподілу коштів Субвенції.
Пункт 8 Порядку та умов наділяє місцеві комісії виключними повноваженнями щодо формування потреби стосовно спрямування субвенції за напрямами, потім уточнення пропозицій стосовно напрямів та об’єктів, на які буде спрямовано субвенцію.
При цьому відповідно до пунктів 13 та 20 Порядку та умов, визначені у них документи для придбання житла для ДБСТ, соціального житла, нового будівництва МГБ, житла для ДБСТ, капітального ремонту / реконструкції житла для ДБСТ, які перебувають у комунальній власності, розроблення проектної документації, придбання житла дітям не надаються разом із відповідними пропозиціями, а подаються до них без визначення термінів для цього.
З огляду на зазначене під визначенням відповідних об’єктів та заходів у пункті 11 Порядку та умов слід розуміти пропозиції місцевих комісій щодо потреби у кількості таких об’єктів, як:
- кількість житлових приміщень (будинків), що планується придбати, побудувати, провести капітальний ремонт чи реконструкцію для потреб ДБСТ; кількість МГБ, що планується побудувати;
- кількість житлових приміщень (будинків), які планується придбати для дітей як соціальне житло;
- кількість житлових приміщень (будинків), які планується придбати для дітей у власність;
- прогнозована кількість звітів про оцінку житла, що потребують рецензування;
- кількість пакетів проектної документації, передбачена окремим напрямом спрямування Субвенції, що потребує розроблення.
Також пропозиції, подані місцевими комісіями до обласних комісій до 15 серпня бюджетного року, повинні містити:
- орієнтовну потребу в коштах, необхідних для вищезазначених об’єктів, обраховану відповідно до формул, зазначених у пунктах 17, 22 Поряду та умов, проектної документації вже виготовленої за кошти подібної субвенції минулого року, орієнтовної вартості рецензування звітів про оцінку житла, виготовлення проектної документації у регіоні;
- орієнтовну потребу коштах на передбачену Порядком та умовами грошову компенсацію для кількості дітей, яким можливо виплатити, обраховану відповідно до формули, зазначеної у пункті 22;
- кількість дітей, яким планується придбати житло місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, що формує відповідну пропозицію;
- кількість дітей, яким планується виплатити відпобідну грошову компенсацію.
Алгоритм роботи місцевої та обласної комісій:
1. Місцева комісія формує потребу щодо спрямування Субвенції за напрямами, готує пропозиції з урахуванням рекомендацій, викладених у абзацах сьомому - вісімнадцятому цього розділу, що оформляються протокольним рішенням та подаються відповідному органу для затвердження.
Розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації або за рішенням виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади вищезазначені пропозиції затверджуються та направляються розпорядникам Субвенції вищого рівня.
У разі, якщо пропозиції містять потребу у коштах за декількома напрямами Субвенції, за якими закріплені різні розпорядники Субвенції вищого рівня, одному із них направляється копія відповідного рішення / розпорядження, завірена в установленому порядку.
2. Розпорядники Субвенції вищого рівня в межах компетенції розглядають пропозиції, отримані від місцевих комісій та направляють їх до секретаря обласної комісії із аналізом можливості їх задоволення.
Готується засідання обласної комісії, на якому відбувається схвалення розподілу Субвенції відповідно до напрямів спрямування, передбачених пунктом 4 Порядку та умов, результати якого оформлюються протокольним рішенням, та подаються відповідному органу для затвердження.
Розпорядженням голови обласної, Київської міської державної адміністрації оформлюється рішення щодо розподілу коштів Субвенції між бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад за напрямами Субвенції пропорційно до потреби (але не менш як для придбання одного житлового приміщення для дітей або виплати грошової компенсації).
3. Документи, передбачені пунктами 13 та 20 Порядку та умов, для придбання житла для ДБСТ, соціального житла, нового будівництва МГБ, житла для ДБСТ, капітального ремонту / реконструкції житла для ДБСТ, які перебувають у комунальній власності розроблення проектної документації, придбання житла дітям подаються місцевими комісіями до вищезазначених пропозицій розпорядникам Субвенції вищого рівня окремо,„після їх остаточної підготовки та перевірки разом із уточненими пропозиціями стосовно напрямів та об’єктів, на які буде спрямовано Субвенцію (відповідно до абзацу третього пункту 8 Порядку та умов).
Уточнені пропозиції оформляються відповідно до останнього абзацу пункту 8 Порядку та умов.
4. Обласна комісія відповідно до пунктів 14 та 21 у п’ятиденний термін з дня отримання розглядає документи та уточнені пропозиції для прийняття рішень, які зокрема, може містити скорегований розподіл коштів субвенції між бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад за напрямами Субвенції.
5. Уточнені пропозиції місцевими комісіями можуть подаватись неодноразово, у разі виникнення потреби або форс мажорних ситуацій, з урахуванням термінів, необхідних обласній комісій для їх розгляду.
V. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ПРОПОЗИЦІЙ ЗА НАПРЯМАМИ СПРЯМУВАННЯ СУБВЕНЦІЇ
1. Субвенція, насамперед, пов’язана із реформуванням системи інституційного догляду та виховання дітей, тому в першу чергу має на меті сприяння реалізації прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на виховання у сім’ї або умовах, наближених до сімейних, шляхом забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування фінансовими ресурсами для придбання, будівництва або капітального ремонту / реконструкції житла для ДБСТ, будівництва МГБ.
Так, за даними державної статистики (1-ОПС, наказ Мінсоцполітики від 15.06.2017 № 994), станом на 01.01.2019 у медичних, навчальних, виховних закладах, інших закладах або установах проживало 4 040 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у закладах соціального захисту - 664 дитини.
Це в свою чергу порушує одне із основоположних прав кожної дитини, визначене Конвенцією ООН про права дитини та Законом України „Про охорону дитинства”, - на зростання в сімейному оточенні.
З огляду на зазначене рекомендуємо при формуванні та розгляді пропозицій місцевими та обласними комісіями приділяти особливу увагу таким напрямам спрямування Субвенції, як:
- нове будівництво МГБ, житла для ДБСТ, капітальний ремонт / реконструкцію житла для ДБСТ, яке перебуває в комунальній власності;
- придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для ДБСТ;
- розроблення проектної документації на нове будівництво / капітальний ремонт / реконструкцію житла для ДБСТ, нове будівництво МГБ.
Зокрема, однією із умов надання Субвенції, визначених пунктом 5 Порядку та умов, є наявність проектної документації на нове будівництво МГБ, житла для ДБСТ, виготовленої у 2018 році за кошти подібної Субвенції (виготовлено 6 пакетів проектної документації на нове будівництво житла для ДБСТ, та один такий пакет для нового будівництва МГБ).
У зв’язку із цим звертаємо увагу, що пропозиції щодо потреби в новому будівництві / капітальному ремонті / реконструкції житла для ДБСТ, новому будівництві МГБ повинні містити потребу в коштах, необхідних для вищезазначених об’єктів, обрахованих відповідно до проектної документації вже виготовленої за кошти подібної субвенції минулого року.
Для того, щоб розпочати нове будівництво / капітальний ремонт / реконструкцію житла для ДБСТ, нове будівництво МГБ за рахунок Субвенції у 2019 році за виготовленою проектною документацією цього ж року рекомендуємо:
• місцевим комісіям:
- включити до пропозицій потребу у виготовленні відповідної проектної документації;
- у розпорядженні голови районної, районної в м. Києві держадміністрації або у рішенні виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади, яким затверджуються відповідні пропозиції:
- визначити доцільність нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції житла для ДБСТ, нового будівництва МГБ за рахунок Субвенції на відповідній території та готовність відповідного органу влади до його здійснення, у тому числі шляхом дотримання умов, визначених абзацами другим - шостим, восьмим, одинадцятим пункту 5 Порядку та умов;
- вказати орієнтовну попередню потребу в коштах, необхідних для вищезазначених об’єктів;
- визначити дату, до якої буде виготовлена відповідна проектна документація та підготовлені уточнені пропозиції щодо потреби в новому будівництві / капітальному ремонті / реконструкції житла для ДБСТ, новому будівництві МГБ;
- у разі отримання коштів Субвенції на виготовлення відповідної проектної документації, забезпечити її виготовлення та подати у визначену дату обласній комісії уточнені пропозиції щодо потреби в новому будівництві / капітальному ремонті / реконструкції житла для ДБСТ, новому будівництві МГБ;
• обласним комісіям:
- враховуючи пріоритетність спрямування Субвенції на розвиток сімейних форм виховання та форм виховання, максимально наближених до сімейних, при прийнятті рішення щодо розподілу коштів Субвенції між бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад за напрямами, передбаченими пунктом 4 Порядку та умов, передбачити резерв коштів Субвенції, що дорівнює орієнтовній попередній потребі в коштах, необхідних для нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції житла для ДБСТ, нового будівництва МГБ, вказаній у вищезазначеному рішенні;
- у розпорядженні голови обласної, Київської міської державної адміністрації щодо розподілу коштів Субвенції визначити дату, до якої потрібно забезпечити перегляд розподілу коштів Субвенції з урахуванням термінів, необхідних для їх освоєння.
2. У випадку формування пропозицій місцевих комісій щодо потреби у призначенні грошової компенсації дітям, враховується фактична кількість таких дітей, які перебувають на квартирному обліку, та вказується орієнтовна потреба в коштах, обрахованих відповідно до формули, зазначеної у пункті 22 Порядку та умов.
Жодні додаткові документи щодо житлового приміщення, яке придбавається за рахунок грошової компенсації, до обласних комісій не надаються, оскільки відповідно до пункту 28 Порядку та умов вони подаються безпосередньо дитиною до заяви про придбання житла після вибору житлового приміщення.
Документи, вказані у пункті 20 Порядку та умов, надаються обласним комісіям у випадку, коли планується придбати житло дитині місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, що формує відповідну пропозицію.
VI. ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ ЧЕРГОВОСТІ ДІТЕЙ РАЙОННИМИ ДЕРЖАВНИМИ АДМІНІСТРАЦІЯМИ
Пунктом 19 Порядку та умов визначено, що право на отримання житла за рахунок Субвенції або грошової компенсації за власним вибором мають діти в порядку черговості взяття на квартирний облік.
У зв’язку із цим звертаємо увагу, що відповідно до пунктів 7 та 8 Порядку та умов виконавчі органи сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад наділені повноваженнями утворювати місцеві комісії та формувати потреби щодо спрямування Субвенції за усіма напрямами, передбаченими пунктом 4 Порядку та умов, а також готувати відповідні пропозиції.
Отже, пропозиції щодо придбання житла дітям зі своєї громади або призначення їм грошової компенсації надаються обласній комісії кожним виконавчим органом сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади окремо, а районна державна адміністрація подає такі ж пропозиції щодо дітей з адміністративно-територіальних одиниць, що не об’єдналися.
При розгляді та задоволені / відхилені пропозицій обласними комісіями щодо придбання житла дітям або призначення їм грошової компенсації до уваги береться дата взяття дитини на квартирний облік.
Також звертаємо увагу, що відповідно до пункту 3 Порядку та умов розпорядниками коштів для придбання житла дітям, які походять із сільських та селищних об’єднаних територіальних громад, виплати їм грошової компенсації будуть райдержадміністрації.
VII. ІНШІ ПИТАННЯ
1. Порядок та умови встановлюють граничну вартість придбання житла для ДБСТ та дітей, соціального житла, виплати дітям грошової компенсації за рахунок Субвенції, виходячи із нормативів загальної площі, вказаних у пунктах 17 та 22.
Гранична площа житла не обмежуються.
Тобто у разі, якщо житлове приміщення або будинок матимуть більшу площу, проте їх вартість не перевищуватиме граничну, розраховану за формулами, вказаними у пунктах 17, 22 Порядку та умов, доплата з місцевого бюджету не потрібна.
Водночас пункт 6 Порядку та умов регламентує випадки, за яких витрати за перевищення відповідних норм площ здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та / або інших джерел, не заборонених законодавством.
2. Одним із напрямів освоєння Субвенції є рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку.
Водночас пункти 13 та 20 передбачають подання до пропозицій місцевих комісій щодо потреби у придбанні житла для ДБСТ та для дітей звіт про оцінку майна (акт оцінки майна).
З огляду на зазначене звертаємо увагу на таке.
Рецензований звіт про оцінку майна потрібен виключно у разі придбання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування житла на вторинному ринку.
У разі, якщо все ж таки виявиться потреба у рецензованому звіті, рекомендуємо:
• місцевим комісіям при уточненні пропозицій:
- сформувати уточнену пропозицію щодо потреби рецензування звіту про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку;
- визначити дату, до якої вищезазначений рецензований звіт буде виготовлений і поданий до раніше поданої пропозиції, що містить потребу у придбанні відповідного житла.
• обласним комісіям забезпечити відповідний перерозподіл коштів Субвенції.
5. Відповідно до пункту 26 Порядку та умов діти, які виявили бажання отримати грошову компенсацію, з метою отримання допомоги у придбанні житла звертаються із заявою до центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади, працівник якого здійснює соціальний супровід такої дитини відповідно до законодавства.
У разі якщо дитина, яка має право і бажає отримати грошову компенсацію, не перебуває під соціальним супроводом, їй надається роз’яснення щодо змісту, обсягу, умов та порядку отримання соціальної послуги соціального супроводу та укладається договір про надання послуги.
Зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги соціального супроводу груп населення, на задоволення потреб яких спрямовується Субвенція, регулюється Державним стандартом соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, затвердженим наказом Мінсоцполітики від 31.03.2016 №318.
Зокрема, відповідно до вищезазначеного державного стандарту соціальна послуга соціального супроводу - комплекс заходів, що передбачає оцінку потреб, визначення шляхів вирішення основних проблем, регулярні зустрічі чи відвідування отримувача послуги з метою моніторингу виконання поставлених завдань, сприяння у отриманні інших послуг, допомогу в усвідомленні значення дій та / або розвиток вміння керувати ними, навчання та розвиток навичок, спрямованих на подолання чи мінімізацію складних життєвих обставин.
Також звертаємо увагу, що надавачем соціальної послуги соціального супроводу може бути фахівець із соціальної роботи, у тому числі, який працює у виконавчому органі міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади.
Поряд із вищевикладеним принагідно Інформуємо, що листи Директорату носять рекомендаційний характер.