Білоцерківська районна державна адміністрація
Київська область, Білоцерківський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Геннадій Джегур: «Пишаюся тим, що маю шанс бути корисний для жителів Білоцерківщини на посаді керівника району»

Дата: 04.05.2018 13:09
Кількість переглядів: 193

Пропонуємо до уваги інтерв’ю з головою Білоцерківської районної державної адміністрації Геннадієм Джегуром, яке було опубліковано в суспільно-політичному виданні «Тиждень» (№11 від 2 травня 2018 року)

– Уже більше року минуло з того часу, як Ви стали головою Білоцерківської РДА, при цьому Ви залишаєтесь депутатом міської ради. Чи не складно переключатися з міських проблем на районні?

– Насправді, переключатися дуже непросто, тому що будь-яке питання – районного чи міського масштабу, перш за все потребує глибокого вивчення та аналізу. А це, зрозуміло, займає і час, і відповідний людський ресурс. Найважливіше, до найменших дрібниць, прискіпливо розібратися в усьому, тому що потім необхідно приймати виважені, правильні рішення. У будь-якому випадку я намагаюся підходити до вивчення проблеми всебічно, у повному обсязі, щоб потім не виникало жодних питань і сумнівів.

– І у вирішенні проблемних питань між містом і районом відмінність, напевно, є?

– Звичайно, тому що інфраструктури міста та району значно відрізняються. Наприклад, Біла Церква досить потужне промислове місто, з розвинутою торгівлею і сферою послуг. Натомість район має переважно агропромислове спрямування. Якщо говорити, наприклад, про галузі соціального спрямування, то їх проблематика в певній мірі схожа. Адже і в місті, і в районі функціонують заклади освіти,  медицини, культури, багато з яких потребують заміни обладнання, якісних ремонтів, утеплення і так далі. Спільними проблемними питаннями – є питання ремонту доріг. І жителі міста, і району страждають через відсутність окружної дороги, яка б слугувала перерозподілу потоку автотранспорту, що зараз проходить через місто Біла Церква і прилеглі села.  Доречі, перші кроки в цьому напрямку вже зроблено. Мною підписано розпорядження «Про розроблення детального плану території для будівництва об`їзної дороги м.Біла Церква в адміністративних межах Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області».  А днями відбулася нарада за участі народного депутата Хвичі Мепарішвілі, під час якої обговорено першочергові завдання, пов’язані із початком робіт.  Отже, спільного набагато більше, ніж може здатися на перший погляд.

– А часто Вам доводиться виїжджати в район для вирішення певних питань?

– Безумовно. У Білоцерківський районній держадміністрації існує стала практика виїзних прийомів і зустрічей, прийоми громадян мною, як головою адміністрації, та моїми заступниками. Проте у будь-якому випадку, повторюся, для того щоб прийняти виважене рішення, потрібно розібратися із ним безпосередньо на місці. Також потрібно враховувати специфіку окремого населеного пункту чи то громади.

Стосовно специфіки звернень, то традиційно жителі найчастіше звертаються з питаннями соціального захисту, земельними питаннями, проблемами житлово-комунального і дорожнього господарства, житлової політики та екології. Доволі часто звучить питання роботи проводового радіомовлення. Зрозуміло, що Інтернет та інші сучасні технології поступово витісняють проводове радіомовлення, але для переважної більшості сільських людей, особливо старшого віку, радіо є важливим джерелом інформації. І позбавляти людей можливості її отримувати ми не маємо права. Та й  з точки зору національної безпеки радіомовлення є надійною системою оповіщення.

– Можливо, зарано про це запитувати, але чи вдалося протягом Вашого головування реалізувати щось із задуманого?

Білоцерківська районна державна адміністрація працює в контексті пріоритетних завдань розвитку Київщини, поставлених головою Київської обласної державної адміністрації  Олександром Горганом.  Зокрема, це: 

1. Підтримка освіти, науки, культури, спорту та патріотичне виховання молоді.

2. Медицина.

3. Децентралізація.

4. Енергоефективність.

5. Інвестиції.

6. Розвиток інфраструктури.

7. Пасажирські перевезення.

8. Поводження з твердими побутовими відходами.

9. Контроль за надрокористуванням.

10. Протидія злочинності.

Приміром, минулого року було реорганізовано Скребешівську ЗОШ І-ІІІ ступенів на Скребешівське навчально-виховне об’єднання з метою відкриття дошкільного відділення на 20 місць за районні кошти. Також було відкрито додаткові групи у Чупирянському НВО та Сухоліському НВК на 20 місць.

Крім цього, в 2017 році заклади освіти забезпечено сучасним мультимедійним обладнанням, а це комп’ютери, принтери, ноутбуки, проектори, мультимедійні дошки, телевізори, мультимедійний тир. З метою впровадження енергозберігаючих технологій  замінено 265 вікон. Здійснено ремонт та модернізацію спортивних залів, стадіонів, спортивних майданчиків, оновлення спортивного інвентарю, а саме: школи №№1,2,5 в місті Узин, Терезенське НВО, проведено поточні ремонти будівель та покрівель навчальних закладів сіл Острійки, Трушки, Озерна, Поправка, Матюші, Сорокояги, Томилівка, смт.Терезине.  

Вже в цьому році на базі Терезинського НВО запрацює інклюзивно-ресурсний центр, який надаватиме послуги дітям з особливими освітніми потребами. А в цілому, на удосконалення мережі класів з інклюзивним навчанням минулого року спрямовано близько 300 тис.грн. Відмічу, що це дуже важливі кроки у формуванні сучасної системи кваліфікованого супроводу дітей з особливими потребами.

Значні фінансові ресурси ми спрямовуємо і на розвиток медичної галузі. Зокрема, придбано ряд сучасного медичного обладнання, завершено поточні ремонти коридорів поліклініки центральної районної лікарні, облаштування пандусів, ремонт покрівлі харчоблоку, гаража, капітальні ремонти приміщень структурних підрозділів закладу. Також проведено поточні та капітальні ремонти 32 підрозділів Білоцерківського районного центру первинної медико-санітарної допомоги. Закуплено 6 легкових автомобілів для медичних амбулаторій, мопеди та нове комп’ютерне обладнання.  

Окремо хочу подякувати народному депутату України Віталію Гудзенку за підтримку і допомогу у підтримці та розвитку галузей соціальної сфери. Так, минулого року за його сприяння до Білоцерківського району та інших районів виборчого округу №92, було спрямовано цільову субвенцію з державного бюджету у сумі 28 млн.грн. За ці кошти для ряду закладів освіти та культури було придбано мультимедійне та музичне обладнання, меблі, спортивний інвентар. А ось для Узинської лікарні придбано сучасний рентген апарат. Додам, що з Віталієм Івановичем ми дуже активно співпрацюємо, завдяки чому вдається вирішувати важливі завдання соціально-економічного розвитку району.

Важливим є питання щодо протидії злочинності.  Білоцерківська районна  державна адміністрація спільно з Білоцерківським відділом поліції проводить громадські слухання з питань охорони громадського порядку у населених пунктах. Так, в період з травня по грудень 2017 року здійснено виїзди в 36 населених пунктів (міську, селищну та сільські ради). Серед проблемних питань, які піднімають жителі під час зустрічей - недостатня кількість дільничних інспекторів поліції та їх велика завантаженість, мова йде про кількість закріплених населених пунктів за одним дільничним офіцером, порушення транспортними засобами швидкісного режиму в населених пунктах та порушення спецтехнікою норм та вимог до вантажопідйомності і як наслідок – руйнування доріг, житлових будинків. Аналогічну практику продовжуємо і в нинішньому році. Вже здійснено виїзди в 10 сільських рад.

Для більшості регіонів України актуальним залишається якнайшвидше забезпечення учасників АТО та членів їх родин земельними ділянками. У Білоцерківському районі завдяки співпраці районної влади та громадської організації "Всеукраїнська асоціація учасників бойових дій" це питання активно вирішується. Так, право власності на земельні ділянки вже отримали понад 2000 учасників АТО. 

Це далеко не все, що було зроблено у 2017 році. І всі здобутки – результат спільної роботи колективу районної адміністрації, депутатського корпусу районної ради, голів місцевих рад, громадського активу району.

– А на якому рівні сьогодні підписання договорів із сімейними лікарями в районі? Адже в місті це питання поки що загальмоване через те, що вчасно не були виділені кошти на закупівлю комп’ютерів.

– Сьогодні в районі працює 27 сімейних лікарів. З початку місяця відповідні електронні декларації з лікарями вже уклали майже 1000 жителів Білоцерківського району. Щоб все йшло належним чином, до цього готувались заздалегідь. Так, ще минулого року обладнали робочі місця, закупили комп’ютери й принтери, всю електронну техніку під’єднано до мережі Інтернет. У кожного лікаря є електронний ключ і цифровий підпис. Найкраще організовано роботу з вибору сімейного лікаря в Узинській та Білоцерківській районній амбулаторіях. До кінця червня плануємо укласти максимально можливу  кількість договорів з пацієнтами.

Додам, що  іноді виникають проблеми із роботою в системі «eHealth. Національна електронна система охорони здоров’я».  Проте це пов’язано насамперед із тим, що наразі дуже багато медпрацівників по всій країні користуються цією програмою, тому сервіс не витримує навантаження. Звичайно, це дещо ускладнює роботу сімейних лікарів, проте, впевнений, ця проблема тимчасова.

– Досить часто можна почути, що галузь культури фінансується в нашій країні за остаточним принципом. Як із цим у районі?

– Культура – це основа міцної нації. Тому цьому питанню ми теж приділяємо увагу. Так, минулого року в тринадцяти закладах культури району проведені ремонтні роботи на суму понад 5 млн.грн.,  зокрема в селах Олійникова Слобода, Поправка, Потіївка, Трушки, Піщана, Чупира, Глибочка, Розаліївка, однорог, Вербове, Іванівка, Фастівка, смт.Терезине. Майже 1 мільйон гривень спрямовано на покращення матеріально-технічної бази  клубів (придбання музичної апаратури, сценічних костюмів, одягу сцени).   Щороку проводяться районні конкурси та фестивалі, а саме «Різдвяна зіронька», «Перлина танцю», «на Великдень сонце грає і заспівує наш край», «Обереги рідного слова» та інші. Щирі слова вдячності та захоплення висловлюю на адресу аматорських колективів за підтримку та розвиток національних пісенних традицій.

– У свій час Ви були заступником міського голови, маєте досвід роботи в депутатському корпусі. Чи допомагає це у вашій роботі керівника району?

Будь-який досвід завжди стає у нагоді, усі знання і навички, отримані раніше, лише допомагають.  Головне вміти правильно використовувати отриманий багаж знань, а не перетворювати його у «лежачий камінь». У будь-якому випадку управлінська робота, як в органах місцевого самоврядування, так і в органах виконавчої влади, досить-таки схожа, і це допомагає зрозуміти, як працює бюджетна система, налагодити конструктивні стосунки із головами місцевих рад, депутатським корпусом.

– У минулому році відбулося утворення двох ОТГ – Фурсівської і Узинської. Це якось вплинуло на показники роботи району?

Формування об’єднаних територіальних громад – є одним із головних  напрямків реформи децентралізації.  Вона передбачає передачу влади, ресурсів та повноважень на базовий рівень, тобто на рівень сіл та міст, які прийняли рішення про об’єднання. Новостворені громади отримують такі ж фінансові ресурси та повноваження, як і міста обласного значення, але вони знаходяться в межах району. Оскільки реформа ще на початку свого провадження і процес об’єднання та формування спроможних громад ще триває, ряд функцій  виконує районна державна адміністрація.

Що стосується показників розвитку, то попри те, що при створенні двох ОТГ туди відійшли ряд провідних сільгосп- та промислових підприємств, нам вдається наповнювати районний бюджет, а отже належним чином працювати над програмою соціально-економічного розвитку. Так, за перший квартал виконання зведеного бюджет району становить 132,8%,  показники по власним доходам виконані на 129,8%. Заробітна плата виплачується своєчасно, фінансуються програми різного галузевого спрямування та захищені статті бюджету. 

Мережа бюджетних установ Білоцерківського району

 

Всього по району

К-сть установ у  2017 році

К-сть установ у  2018 році (після створення ОТГ)

Освіта

57

38

Охорона здоров’я

3

3

Соціальний захист

3

3

Культура

108

73

Фіз.культ. і спорт

3

2

Органи  місц.самоврядування (в тому числі Білоцерківська районна рада)

37

25

– А як Ви оцінюєте результати виборів у цих ОТГ і чи можете спрогнозувати, яким чином вони будуть розвиватися далі?

– Не думаю, що я маю право оцінювати результати виборів, адже і депутатські корпуси, і голови ОТГ, які наразі працюють у Фурсівській і Узинській ОТГ були обрані громадою, і цей вибір потрібно поважати.

Що ж стосується голів громад, чи то Миколи Фурсенка, чи то Віталія Гринчука, то я можу оцінити їх роботу, насамперед попередню, тільки з позитивної сторони. По-перше, це люди з величезним управлінським досвідом, по-друге, вони мають авторитет – і не тільки у своїх громадах, а також у районі та навіть за його межами.

Саме тому сьогодні я хочу подякувати за плідну співпрацю і Віталію Гринчуку, який очолював Білоцерківську районну раду, і Миколі Фурсенку, який погодився стати моїм радником, коли я очолив Білоцерківську РДА. Упевнений, що завдяки своєму досвіду і вмінню працювати, вони докладуть максимум зусиль для того, щоб об’єднані територіальні громади, які вони очолюють, розвивалися і були найкращими в районі та області.

– Процеси децентралізації стали вашим «помічником» чи негативним фактором у роботі?

– Я завжди був, є і залишаюся прихильником реформи децентралізації. Про її позитив свідчать і ті процеси, які відбулися з моменту першого етапу впровадження реформи, починаючи з 2015 року, коли було прийнято ряд змін до Податкового і Бюджетного кодексів, інших нормативно-правових актів. Щоб було більш зрозуміло, можемо порівняти районний бюджет за 2014-2017 роки. Якщо провести паралель і говорити про його ріст, то дохідна частина бюджету зросла майже у три рази. Як бачимо,  реформа децентралізації надала надзвичайно потужного поштовху якраз у фінансовій частині. А коли є достатній фінансовий ресурс, то можна говорити і про виконання повноважень.   

 

2014

2015

2016

2017

Доходи зведеного бюджету

(з урахуванням трансфертів)

Білоцерківський район

 

 

м.Біла Церква

208 млн.грн.

 

 

918 млн.грн.

291 млн.грн.

 

 

1 млрд.131 млн.грн.

423млн.грн.

 

 

1 млрд.378 млн.грн.

610 млн.грн.

 

 

1 млрд.851 млн.грн.

– А що позитивного відбулося в районі після початку децентралізаційних процесів? Які нові можливості відкрилися?

–  Насамперед відмічу, що децентралізація додала фінансової стабільності місцевим радам. Приміром, якщо в 2014 році, до початку реформи,  в районі було 60% дотаційних сільських рад, то нині таких не має. Власні доходи місцевих рад за цей період збільшилися більше ніж у два рази. Тобто ми говоримо про те, що місцеві ради отримали найголовніше – фінансові ресурси, якими вони можуть розпоряджатися на власний розсуд. Це і ремонти доріг, закладів соціальної сфери, розбудова інфраструктури і таке інше.  

– Тепер питання до Вас як до депутата міської ради. Як Ви вважаєте, процеси децентралізації полегшили і роботу міського голови?

– Знову ж повторюся, децентралізація дала можливість для наповнення місцевих бюджетів, адже на місцях залишається 60%  податку з доходів фізичних осіб, плата за землю, єдиний податок, податок на майно, частина  акцизного податку.

Сьогодні у міста є значний  фінансовий ресурс, а тому є можливості показувати позитивний результат у будь-яких напрямках: чи то соціальна сфера, чи то житлово-комунальне господарство. Втім, попри зростання надходжень до бюджету, слід і надалі продовжувати роботу по його наповненню. Мова йде про розвиток і підтримку інфраструктурних об’єктів, таких як індустріальні парки, на територіях яких будуватимуться нові підприємства, створюватимуться нові робочі місця, а це податки до місцевого бюджету, які будуть використовуватися на розвиток міста. Це стратегічно важливо.  Тим паче, що в Стратегії розвитку міста до 2025 року, одним із найважливіших напрямків визначено саме розвиток підприємництва. Тож необхідно створювати всі можливі умови для цього.

– Тобто кошти сьогодні використовуються міською владою нераціонально?

– Ні, я не був би такий категоричний. Кошти, які вкладаються в розвиток міста, не можуть бути нераціональними.  Проте  за наявності фінансового ресурсу потрібно думати про те, як далі заробляти кошти, а не тільки про те, як їх витрачати. Адже без розвитку реального сектору економіки досить важко буде в майбутньому наповнити місцевий бюджет.

Користуючись нагодою, хочу подякувати усім підприємцям, які працюють у Білоцерківському районі та Білій Церкві, адже саме вони наповнюють місцеві бюджети, забезпечують зростання  економіки, забезпечують роботою наших жителів, виробляють нову продукцію.

– Якщо повернутися до часу, коли Ви були заступником міського голови, тоді бюджет міста був у рази менший, проте реалізовувалися масштабні проекти. Ви можете співставити їх кількість і вагомість для міста тоді і зараз.

– Кожен по своєму розуміє масштабність. Для когось це нові алеє, тротуарні доріжки,  ліхтарі, для когось – нові школи, садочки, лікарні, підприємства. Тому кожен сам повинен вирішувати значимий це проект чи ні. Дійсно, за останні роки в місті важко пригадати реалізацію якогось масштабного проекту. Щоправда, у минулому році був введений в експлуатацію дитячий садочок «Казка» на Таращанському масиві. Але це був довгобуд, і так вийшло, що нарешті його добудували спільними зусиллями міста і області саме за нинішнього міського голови.

З точки зору естетики робити тротуарні доріжки і алеї - це правильно, проте, на мою думку, доцільніше зосередитися на оновленні оснащення шкіл, медичних закладів, розвитку фізичної культури і спорту. Адже освіта і здоров’я – є фундаментальними галузями розвитку будь-якої громади. Ми маємо працювати над тим, щоб надавати якісну освіту дітям, дбати про здоров’я. Важливо розвивати гармонічно різні галузі, а не виключно якісь одні за рахунок інших.

У лютому цього року в кабінеті міського голови були проведені обшуки. На Вашу думку, це подих часу чи результати господарювання міської влади?

Це питання мають коментувати правоохоронні органи, а не я.

Представники Національного корпусу «Азов» звинуватили міського голову у співпраці із російськими спецслужбами. Чи може, на Вашу думку, робота із російською компанією бути небезпечною для міста, а можливо і для країни в цілому?

– Безперечно, висока ймовірність цього існує. Коли такого роду аналітичні програми застосовуються у будь-якому регіоні, не обов’язково у Білій Церкві, то весь шар інформації може просто за допомогою інтернет-технологій передаватися до країни-агресора. До того ж потрібно пам’ятати, що у нашому місті існує значна кількість стратегічних військових і промислових об’єктів. Тож вирішення цього питання має бути зваженим з різних сторін.

Стосовно співпраці з іноземними компаніями, то я вже неодноразово зазначав, що це не надумана проблема. Наприклад, ряд потужних країн світу просто відмовилися від співпраці з російськими компаніями. І навіть керівники однієї  з них, наголошували на тому, що впроваджують свої технології лише у тих країнах, з якими у них існують теплі дипломатичні відносини.

Втім, я переконаний, що створити подібний програмний продукт можуть і українські розробники, яких у нас в країні досить багато. Тож можливо слід попрацювати в такому напрямку.

– Що, на Вашу думку, потрібно було б змінити в роботі міської влади, та і Вашій зокрема, щоб покращити мікроклімат як в місті, так і в регіоні в цілому?

Вважаю, що у нас в регіоні нормальний мікроклімат. Головне і депутатам, і посадовим особам дотримуватися Конституції України, законів та працювати над реалізацією тих  реформ, які ініціюються Президентом України та Урядом.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень