До відома пенсіонерів!
Опитування громадської думки: Чи знайомі Ви із сервісами Пенсійного фонду України?
Пенсійний фонд України у співпраці з Державною установою “Урядовий контактний центр” проводить дослідження громадської думки на тему: “Обізнаність громадян України щодо інновацій у системі пенсійного забезпечення”.
Дане дослідження має на меті встановити рівень поінформованості респондентів про ряд послуг та інновацій у системі пенсійного забезпечення.
Щоб пройти опитування, переходьте за посиланням
Підключись до нових on-line можливостей Пенсійного фонду
Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. Послуга доступна для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України, які увійшли на Портал за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП).
Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:
- довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
- довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;
- індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
- витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо. Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm .
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Фонду.
НАЛАШТУЙ ОН-ЛАЙН СЕРВІС ІНФОРМУВАННЯ ВІД ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ У СВОЄМУ ТЕЛЕФОНІ
З травня 2018 року запроваджено СМС-інформування, яке включає в себе набір стандартних повідомлень щодо призначення, перерахунку, припинення або поновлення виплати пенсії, а також про накопичений страховий стаж та відповідно сплату страхових внесків роботодавцями. Сервіс орієнтований як на пенсіонерів, так і на громадян, які не досягли пенсійного віку.
Сервіс є абсолютно безкоштовним і може бути корисним кожному. По-перше, громадяни будуть оперативно проінформовані про всі зміни, які відбуваються в пенсійній справі, по-друге, що є не менш важливо, для кожного працюючого це інструмент контролю за своїм роботодавцем. Адже щомісяця застрахована особа буде отримувати повідомлення про зарахований страховий стаж, який необхідний при призначенні пенсії. Відсутність повідомлення про нарахований страховий стаж є приводом для звернення до свого роботодавця для з‘ясування причин.
Для отримання СМС від Пенсійного фонду необхідно надати згоду одним з доступних способів:
- або через веб-портал електронних послуг ПФУ з допомогою електронного цифрового підпису, де в особистому кабінеті заповнюються відповідні поля;
- або через особисте звернення до сервісних центрів органів Пенсійного фонду та заповнення заяви встановленого зразку.
УПРАВЛІННЯ ПФУ ІНФОРМУЄ ПРО ВЕБ-ПОРТАЛ
Одним із найбільш зручних і оперативних способів отримання інформації з питань пенсійного забезпечення є надання електронних послуг засобами Веб — порталу Пенсійного фонду України. Веб – портал надає кожному зареєстрованому користувачу можливість дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до управлінь Фонду.
Тому особи, які стануть користувачами Веб – порталу, зможуть:
- отримати інформацію про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески з системи персоніфікованого обліку починаючи з 2000 року;
- переглянути дані власної пенсійної справи без відвідування Пенсійного фонду в будь — який зручний час;
- сформувати запити на попередню підготовку документів;
- подати скаргу;
- записатись на прийом до фахівців Фонду, не виходячи з дому;
- отримати інформацію про стан розрахунків платників з Пенсійним фондом України (для юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців).
Для того щоб ознайомитись з особливостями функціонування веб — порталу електронних послуг Пенсійного фонду України слід звернутись на його сторінку в мережі інтернет http://portal.pfu.gov.ua
Подача заяви для реєстрації на Веб – порталі (Необхідно особисте відвідування органу Пенсійного фонду України).
При цьому Вам потрібно виконати наступні кроки:
- З’ясуйте, до якого територіального органу ПФУ Вам необхідно звернутись для оформлення заяви.
- Прийдіть до Пенсійного фонду, маючи при собі паспорт та документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), та оформіть заяву. Фахівці фонду допоможуть Вам у її заповненні. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам друкується розписка про одержання заяви, а також «реєстраційний код». Цей код необхідний для реєстрації на Веб- порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
- Завершіть реєстрацію, зайшовши на Веб – портал ПФУ в мережі Інтернет і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою». Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо Вашу увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.
- Після реєстрації на введену Вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації, Ви отримаєте повідомлення Веб- порталу про успішне завершення реєстрації.
Реформування пенсійної системи України в сучасних умовах
Відповідно до Закону України від 03.10.2017р. № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» з 1 жовтня відбулися суттєві зміни в пенсійному законодавстві. Перераховані та осучаснені всі раніше призначені пенсії за єдиними правилами обрахунку пенсій, незалежно від того, у якому році була призначена пенсія. За основу взято єдиний для всіх показник середньої зарплати за останні три роки (2014-2016) у розмірі 3764,40 грн. Слід зауважити, що при проведенні такого перерахунку змінено показник оцінки вартості одного року страхового стажу, що застосовується при обчисленні пенсії (коефіцієнт буде знижений з 1,35% до 1%). Мінімальний розмір пенсії за віком, яка призначена до 01.10.2011р., за наявності у чоловіків 25, а у жінок 20 років страхового стажу, а мінімальний розмір пенсії за віком, яка призначена або перерахована з урахуванням стажу та заробітку після 01.10.2011р. за наявності у чоловіків 35, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, в розмірі 1452,00грн. Особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.
Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років матимуть тільки ті особи, в яких страховий стаж буде не менше 25 років. Вимога до мінімального страхового стажу поступово збільшується ( щороку на один рік). У 2028 році право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років матимуть тільки ті особи, у яких буде не менше 35 років стажу. Детальніше тут
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ТИХ, ХТО ЗВЕРТАЄТЬСЯ ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ ПЕНСІЇ
- Для призначення будь-якого виду пенсії необхідно подати до місцевого управління Пенсійного фонду відповідну заяву (бланк заяви можна отримати у спеціалістів відділу призначення пенсій управління) та документи, необхідні для призначення певного виду пенсії.
- Для оформлення пенсійного посвідчення Вам необхідно заповнити анкету (яку надасть спеціаліст Фонду) та надати фото.
- Якщо до заяви подані не всі необхідні документи, Ви маєте право надати їх протягом трьох місяців з дня подачі заяви.
- Прийнявши заяву спеціаліст має видати розписку-повідомлення з переліком документів, які необхідно подати додатково протягом 3 місяців та пам’ятку пенсіонера.
- Після надання всіх документів пенсія має бути призначена протягом 10 днів.
- Після виготовлення пенсійного посвідчення, спеціаліст повідомить Вас в телефонному режимі про можливість його отримання.
Документи, які подаються для призначення
пенсії за віком:
- паспорт (або інший документ, що засвідчує цю особу, місце її проживання (реєстрації) та вік). Іноземні громадяни та особи без громадянства подають також копію посвідки на постійне проживання (реєстрації);
- довідка про присвоєння ідентифікаційного номера (якщо довідка відсутня через релігійні переконання - копія сторінки паспорта з відповідною відміткою);
- трудова книжка, диплом про навчання, військовий квиток, довідки, свідоцтва про народження дітей (жінкам, які у період до досягнення дитиною 3-річного віку не працювали), строкові договори чи довідки про підтвердження укладення строкових трудових договорів про роботу на Крайній Півночі, спеціальний торговий патент, або свідоцтво про сплату єдиного податку, або патент про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян, або довідку про сплату страхових внесків фізичною особою, яка здійснювала підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування до 01.01.2004);
- довідка про заробітну плату за 60 місяців роботи підряд до 01.07.2000 (за бажанням або якщо з 01.07.2000 не відпрацьовано 60 місяців).
У разі призначення пенсій за віком зі зниженням пенсійного віку додатково подаються документи, які підтверджують таке право.
Документи, які подаються для призначення пенсії по інвалідності
Причина, група, час настання інвалідності, строк, на який встановлюється інвалідність, визначаються органом медико-соціальної експертизи. Виписка з акта огляду МСЕК, яка надається для призначення пенсії по інвалідності, надсилається органом МСЕК до органу, який призначає пенсію, за місцем проживання пенсіонера.
Для військовослужбовців строкової служби надається копія свідоцтва про захворювання, видана і завірена військовим комісаріатом за місцем зняття військовослужбовця з військового обліку або довідка військово-лікарської комісії.
Якщо інвалідність настала після звільнення з військової служби, то замість копії свідоцтва про захворювання подаються довідка військового комісаріату про проходження військової служби із зазначенням дати призиву, дати і підстави звільнення з військової служби та висновок МСЕК про те, що інвалідність пов'язана з проходженням військової служби. Крім довідки про інвалідність до заяви про призначення пенсії по інвалідності додаються всі документи, необхідні для призначення пенсії за віком.
Документи, які надаються для призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника:
- заява;
- трудова книжка, диплом про навчання, військовий квиток, довідки (інші документи про стаж годувальника);
- довідка про заробітну плату за 60 місяців роботи підряд до 01.07.2000р. (за бажанням або якщо з 01.07.2000 не відпрацьовано 60 місяців);
- довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера померлому годувальнику (якщо є такий документ);
- свідоцтво про народження або паспорт особи, якій призначається пенсія;
- довідка ЖЕКу про склад сім'ї померлого годувальника;
- копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім'ї з померлим годувальником (свідоцтво про народження, про укладення шлюбу, тощо);
- свідоцтво про смерть годувальника або рішення суду про визнання його безвісно відсутнім;
- довідки навчальних закладів про навчання за денною формою (для дітей у віці від 18 до 23 років);
- довідка з житлових органів про спільне проживання з померлим чи рішення суду про встановлення факту перебування на утриманні;
- експертний висновок якщо смерть, пов’язана з аварією на Чорнобильській АЕС.
ВИПЛАТА ПЕНСІЙ
Пенсії виплачуються за місцем проживання через виплатні об’єкти поштового зв’язку – відділення та пункти поштового зв’язку. Виплата пенсій здійснюється у виплатних об’єктах поштового зв’язку та з доставкою додому. За заявою пенсіонера пенсію можна отримувати в установах уповноважених банків, з якими укладені угоди управлінням Пенсійного фонду України, де пенсіонер перебуває на обліку. Детальніше зі способами отримання пенсійних виплат можна ознайомитися тут.
ДОПОМОГА НА ПОХОВАННЯ
Для отримання допомоги на поховання до органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку, надаються:
- заява про виплату допомоги на поховання;
- витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (або довідка для отримання допомоги на поховання).
Витяг видається після державної реєстрації смерті відділом державної реєстрації актів цивільного стану. У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради може видаватись довідка для отримання допомоги на поховання. Розмір допомоги на поховання пенсіонерів, які одержували пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» - тримісячна пенсія, але не менше п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати. Розмір допомоги на поховання пенсіонерів, які одержували пенсію згідно з іншими законами – розмір двомісячної пенсії, яку отримував пенсіонер на момент смерті.
Якщо пенсіонер перебував на повному державному утриманні (крім випадків, коли поховання здійснюється членами сім'ї або іншою особою), допомога на поховання не виплачується.
Допомога на поховання виплачується через відділення поштового зв’язку за разовими дорученнями, які оформлюються органом Пенсійного фонду України у день звернення за допомогою на поховання.
Разові доручення дійсні до кінця місяця, у якому вони були виписані.
НЕДООТРИМАНА ПЕНСІЯ У ЗВ’ЯЗКУ ЗІ СМЕРТЮ ПЕНСІОНЕРА
Пенсія, яка належала пенсіонеру і залишилася недоотриманою у зв’язку з його смертю, виплачується по місяць смерті пенсіонера, незалежно від дати смерті. Протягом шести місяців від дня смерті пенсіонера недоотримана пенсія виплачується членам його сім’ї, які проживали разом з померлим на день його смерті. До органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку, надаються: відповідна заява, паспорт заявника, свідоцтво про смерть, документи, що підтверджують родинні стосунки, та документи про спільне проживання з померлим.
Документи, що підтверджують родинні стосунки: паспорт, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, довідки про склад сім'ї або рішення суду.
Документи, що підтверджують проживання з пенсіонером на день його смерті: паспорт, довідки уповноважених органів з місця проживання, у тому числі органів місцевого самоврядування або інші документи.
Непрацездатні члени сім’ї, які знаходились на утриманні померлого пенсіонера, надають документи, які засвідчують, що вони перебували на утриманні померлого пенсіонера. Такій категорії недоотримана пенсія виплачується незалежно від факту спільного проживання з померлим пенсіонером. Якщо одночасно звертається декілька членів сім’ї, належна сума недоотриманої пенсії ділиться між заявниками порівну. Після шести місяців від дня смерті пенсіонера до органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку, надаються заява, паспорт заявника, свідоцтво про смерть та свідоцтво про право на спадщину. Свідоцтво про право на спадщину оформлюється нотаріусами відповідно до закону.
Недоотримана пенсія виплачується через відділення поштового зв’язку.